landschap hoofding 1

Waar zoekt u naar?

Graag uw suggesties !

Heeft u ergens een foutje ontdekt?
Zocht u iets wat u niet vond op onze website?
Heeft u suggesties voor nieuwe toepassingen op onze website?

Bezorg ons uw feedback en help ons
om deze site te verbeteren!

Affiche kerstmarkt

De kerstperiode komt er aan, dus ook de Warmste Week van Studio Brussel. Onder het motto ‘iedereen zorgt voor iedereen’ hebben de jeugdraad en jeugdbewegingen van Roosdaal ook dit jaar een mooi project gevonden waar ze hun schouders onder willen zetten: het Belgisch Centrum voor Geleidehonden (BCG).

De jeugdraad en jeugdbewegingen zullen plaatjes draaien en lekkers verkopen tijdens de Kerstmarkt op 16 december op de speelplaats van Triangel Pamel. Iedereen kan een verzoeknummer aanvragen in ruil voor een vrije bijdrage en het goede doel steunen door een lekkere warme hap of drankje te kopen! De opbrengst gaat integraal naar het Belgisch Centrum voor Geleidehonden (BCG). Tegelijk zullen ook plastic dopjes ingezameld worden voor de Dopjesactie, eveneens ten voordele van het BCG. We bundelen de krachten met andere Roosdaalse organisaties bv. de Roosdaalse Sportraad vzw, GBS Triangel,.. om zo het ingezamelde bedrag nog te vergroten!

Leefbaarheid en dynamiek in het Pajottenland verhogen

"Wij zoeken jouw ideeën... om ze samen uit te werken"

Het Pajottenland bruist en bloeit. Om de streek nog meer dynamiek en leefbaarheid te bezorgen, rekent onze regio op haar inwoners. Tot juni 2022 is er nog meer dan 400.000 euro beschikbaar om in de gemeenten Bever, Galmaarden, Gooik, Herne, Lennik, Pepingen en Roosdaal projecten rond plattelandsontwikkeling en -vernieuwing te realiseren.

De zeven gemeenten van het werkgebied zijn door Europa, Vlaanderen en de provincie Vlaams-Brabant erkend als LEADER-regio 2014-2020. Pajottenland+ wil samen met de inwoners en verenigingen de regio verder ontwikkelen. Het is de bedoeling om te werken aan de specifieke noden van het Pajottenland en tegelijkertijd de eigenheid van de regio te versterken. En wie kent de mogelijkheden en de knelpunten van een streek beter dan de mensen die er wonen, werken en zich ontspannen? Voor het uitwerken van LEADER-projecten zijn er dit keer drie thema’s weerhouden: ‘duurzame energie en klimaatadaptatie’, ‘leefbare dorpen’ en ‘promotie via streekidentiteit’.

Foto computerles

Heb je nog niet veel computerervaring en wil je je toestel graag beter leren kennen? Kom dan naar het Computer Café! Het is de uitgelezen plek om tips en trucs uit te wisselen met andere gebruikers. Elke sessie bekijken we een handige instelling of toepassing. Zo leer je vlotter werken met je computer. Uiteraard is er ook ruim de tijd voor oefening en vragen. De sessies gaan door in het zaaltje naast de bib.

Hierbij de data van drie (afzonderlijk) te volgen sessies, de sessie op 13/12 wordt u gratis aangeboden door de bib, wel steeds inschrijven via www.archeduc.be

Donderdag 8/11 van 9u30 tot 12u30
Deze sessie nemen we de e-mailservice Gmail onder de loep.
Docent: Peije Van Klooster
Online inschrijven via archeduc.be/activiteit/3581
Prijs deelname: € 13

Donderdag 29/11 van 9u30 tot 12u30
Deze sessie bekijken we hoe je efficiënt foto's op je computer kan bewaren en bewerken.
Docent: Peije Van Klooster
Online inschrijven via archeduc.be/activiteit/3618
Prijs deelname: € 13

Donderdag 13/12 van 9u30 tot 12u30
Deze sessie bekijken we hoe je je computer kan gebruiken als video- en muziekspeler.
Docent: Peije Van Klooster
Online inschrijven via archeduc.be/activiteit/3643
Prijs deelname: GRATIS

Zennetoer 2018-2019

De 9e editie van Zennetoer staat voor de deur! Hét muziektraject van regio Pajottenland/Zennevallei is klaar voor een nieuwe knaleditie! Heb je een band? Een prachtige stem? Speel je gitaar zoals Jimi Hendrix? Stel je dan als de bliksem kandidaat ! Zennetoer geeft je de kans je muziek voor te stellen aan het grote publiek.

Wat kan je verwachten? Zennetoer is de ideale gelegenheid om podiumervaring op te doen. Je komt met je muziek naar buiten in eigen streek. Een professionele coach begeleidt je doorheen het hele traject en tijdens de finale word je beoordeeld door een professionele jury.

Hoe verloopt de selectie? Bij inschrijving zendt elke deelnemer 3 audiofragmenten in via vi.be. Na online demobeluistering kiest de jury 15 deelnemers uit voor de volgende ronde. Aan de hand van een auditiedag selecteert de jury 6 kandidaten die vanaf dat moment intens worden begeleid door topcoaches doorheen de rest van het Zennetoertraject en worden klaargestoomd voor de finale in CC ’t Vondel op 23 februari 2019.

Ben je jonger dan 30 jaar en afkomstig uit de regio Pajottenland/Zennevallei? Of heeft je band een gemiddelde leeftijd lager dan 30 en jullie roots liggen in deze streek? Aarzel dan niet en waag je kans!

Zennetoer groeide de laatste jaren uit tot een kwaliteitsmerk voor jong talent. Deelnemers uit vorige edities slaagden erin zichzelf op de muzikale kaart te plaatsen: optredens op Dour, Pukkelpop, De Nieuwe Lichting, Humo’s Rock Rally... Stuk voor stuk slaagden de finalisten erin hun glansprestaties door te zetten en ook buiten de provincie- en zelfs landsgrenzen menig hart te veroveren.

Inschrijven kan tot en met 17 september via vi.be. Het Zennetoerparcours start met de auditiedag op 27 oktober. Daarna speelt elke kandidaat een try-out in een regionaal jeugdhuis of jeugdcafé. Op 23 februari 2019 tonen de 6 finalisten hun talent tijdens de finale in CC ’t Vondel te Halle. En daarna... Pukkelpop? Cd-opname? Single op StuBru?

Zennetoer is een organisatie van cultuurcentra, gemeenschapscentra en jeugddiensten van regio Pajottenland & Zennevallei met de steun van muzieklabo NoiseGate, Poppunt en de Vlaamse Overheid.

De check-list van de reiziger:

  • Paspoort en/of identiteitskaart met een geldigheidstermijn tot minstens 6 maanden na de terugkeer
  • Reisverzekering (ziekte, ongeval, repatriëring, ...)
  • Rijbewijs en reisklare auto
  • Verplichte vaccinaties
  • Inschrijving op www.travellersonline.be (kosteloos!)
  • Raadpleging van het reisadvies van de FOD Buitenlandse Zaken voor het land van bestemming
  • Lijst van nuttige telefoonnummers:
    • - belangrijke contactpersonen (gezinsleden, vrienden, werkgever)
    • - touroperator
    • - reisverzekering
    • - ziekenfonds
    • - bank
    • - Belgische diplomatieke vertegenwoordiging (ambassade of consulaat) ter plaatse (of vertegenwoordiging van een andere Europese lidstaat, in het geval België geen vertegenwoordiging heeft)
  • ...

Goed om te weten

Als u in het buitenland met een ernstige situatie wordt geconfronteerd (zwaar ongeval, aanhouding, noodsituatie, ...), kunt u onder bepaalde voorwaarden een beroep doen op de Belgische of Europese consulaire bijstand in het kader van de Wet Consulaire Bijstand.

Voor meer informatie: www.consulairebijstand.be

Foto grasvolleybaltornooi

Op zaterdag ging het 2e Volleybal- en Kub tornooi van de Roosdaalse Sportraad vzw door op de terreinen van FC Flora.

Het tornooi kende met 7 kub- en 6 volleybalploegen een mooie opkomst en, evenwel zonder zon, maar nog belangrijker, zonder regen en zonder wind, bijna ideale omstandigheden.

Het Kub-tornooi werd gewonnen door de ploeg "Forza SGI" uit Lennik, op de tweede plaats "Manus" en brons was voor "Okra Borchtlombeek 3", de laureaten van verleden jaar.

Bij het Volleybaltornooi won ""VC De Kroon" de finale tegen "Pavo" en ging de derde plaats naar de jongens van "Altijd Jong 2" die het in de kleine finale in een driesetter nipt haalden van de immer enthousiaste meisjes van "Winx".

Elke deelnemer kreeg van het bestuur van de Roosdaalse Sportraad vzw en Schepen voor Sport, Johan Van Lierde een aandenken en per ploeg zorgde het gemeentebestuur voor een Collipakket van Olympia."

Foto kubbtornooi

Foto kubb

Vzw Roosdaalse Sportraad organiseert i.s.m. de gemeente en de Roosdaalse volleybalclubs haar 2de Roosdaalse Grasvolleybal- en Kubbtornooi.

Waar: Terreinen van FC Flora (Monnikveldstraat)
Wanneer: 19 mei 2018 om 10u00. Spelers worden om 09u30 verwacht.
Prijs:

  • € 30,00 per volleyploeg
  • € 10,00 per kubbploeg

Voor elke deelnemende ploeg is er een prijs voorzien.
Praktische informatie: Een Kubbploeg bestaat uit 3 spelers. Het aantal spelers voor een volleybalploeg wordt nog bepaald. Ploegen mogen gemengd zijn.
Inschrijven: ten laatste maandag 14 mei 2018 bij inge.vanderstappen@roosdaal.be.

Pagina 1 van 2