- bij aankomst vanuit een andere gemeente: Je doet aangifte van verhuis binnen de 8 dagen na de verhuis
- bij verhuis binnen Roosdaal: Je doet aangifte van verhuis binnen de 8 dagen na de verhuis
- bij vertrek naar een andere gemeente: Je doet uitsluitend aangifte in de gemeente waar je gaat wonen
- bij vertrek naar het buitenland: Je doet aangifte van vertrek in de gemeente die je verlaat
De aangifte gebeurt aan het loket van de dienst burgerzaken, telefonisch op 054 89 13 20 of via burgerzaken@roosdaal.be
Zeker te vermelden bij de aangifte:
- je rijksregisternummer/nationaal nummer
- je nieuwe adres (straat, nummer, bus)
- een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent
- eventuele personen die mee verhuizen
Na aangifte doet de politie een onderzoek naar de werkelijke verblijfplaats. Nadien word je ingeschreven op het nieuwe adres.
Tijdelijke afwezigheid
Ben je gedurende een langere tijd afwezig op je normale verblijfplaats? Breng de bevolkingsdienst hiervan op de hoogte. In bepaalde omstandigheden is een inschrijving op een referentieadres (dat is een soort postadres) mogelijk.
Ambtshalve inschrijving
Heb je je gevestigd in Roosdaal zonder hiervan aangifte te hebben gedaan? Het college van burgemeester en schepenen schrijft je ambtshalve in.
Ambtshalve schrapping
Heb je je nieuw adres niet aangegeven en kan de politie je niet opsporen? Het college van burgemeester en schepenen schrapt je ambtshalve uit de registers.
Na ambsthalve schrapping ben je met geen enkele administratie meer in regel. Je identiteitskaart wordt geannuleerd in het centraal identiteitskaartenbestand en is ongeldig.
Kostprijs: gratis
|